FAQ

PYTANIA I ODPOWIEDZI

FAQ

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy mogę sam okleić samochód?

Oczywiście, lecz wbrew pozorom może być to skomplikowane.

Potrzebne są zdolności manualne i warto byłoby mieć doświadczenie np. pomagając chociaż raz innej osobie albo oglądając wcześniej na żywo pracę fachowca. Jeśli przeciwwskazań nie ma, to należy zaopatrzyć się w niezbędny sprzęt taki jak m.in.: rakle (miękka i twarda), służące do wyciskania powietrza spod folii, magnesy do przytrzymania folii na aucie, nożyk do obcinania folii, taśma maskująca, płyn do oczyszczenia, zmatowienia auta, wspomagający montaż, wodę do poślizgu, palnik lub opalarkę.

Najważniejszy jednak jest wybór i zakup dobrej folii.

Jak okleić samochód folią wylewaną?

Najlepiej zacząć od maski. Na początku należy ją wyczyścić, odtłuścić i usunąć wszelkie zanieczyszczenia i wilgoć, aby folia szybko nie odeszła. Można zrobić to przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej.

Następnie ściągamy lusterka i w zależności od modelu samochodu i szczelin przy lampach – również same lampy. Można też pozbyć się klamek i wszystkich elementów wystających, które można zdemontować.

Maska jest najłatwiejszym elementem, bo ma dużą, płaską powierzchnię. Są dwa sposoby na przyklejanie folii – albo stopniowo odklejamy papier ochraniający klej i przytwierdzamy, albo od razu ściągamy cały papier podkładowy. W drugim przypadku, który jest powszechniej stosowany, folię przyklejamy (czyli raklujemy) od środka maski na boki. Tam, gdzie jest płasko nie trzeba nawet jej na początku opalać, bo doskonale przykleja się sama. Gdy natomiast dojdziemy do zagięć, to sprawa się komplikuje – boków samochodu raczej się nie da okleić bez pomocy drugiej osoby, jeśli robi się to po raz pierwszy.

Wtedy folię na bieżąco trzeba opalać, by się w odpowiedni sposób dopasowała do opływowych kształtów samochodu. Należy uważać na to, by nie opalić jej zbyt mocno, ponieważ może to uszkodzić strukturę folii i zniszczyć je właściwości. Nie należy jej opalić też za lekko, bo się odklei. Potrzebne tu jest ogromne doświadczenie, dlatego osoba, która nigdy tego nie robiła, może nie podołać zadaniu. Całe auto wystarczy okleić klejem kanalikowym, natomiast zderzaki klejem pełnym, gdyż to na nich folia jest najbardziej narażona na uszkodzenia czy otarcia. Oklejanie elementów samochodu, które da się ściągnąć takich jak np. lusterka czy wspomniane zderzaki, jest trochę łatwiejsze ze względu na mniejszą powierzchnię – ale również wymaga ponadprzeciętnych zdolności manualnych.

Ile trwa oklejenie samochodu?

Na czas trwania oklejenia samochodu wpływa głównie powierzchnia folii jaką trzeba nakleić. W przypadku niewielkich naklejek, na przykład napisu, albo oklejania tylko tylnej szyby, czas to przeważnie 2 godziny. Średnio pozostawiane u nas samochody gotowe są do odbioru już są następnego dnia.

Czy folie odporne są na każdą pogodę?

Tak. Nasze materiały samoprzylepne są wytwarzane i testowane pod kątem odporności na warunki atmosferyczne.

Jak dbać o oklejony samochód?

Zawsze zalecamy, aby klienci myli swoje samochody w myjniach ręcznych, ograniczając użycie myjek wysokociśnieniowych. Nie należy używać silnych detergentów oraz typowych wosków do lakierów. Coraz więcej firm zajmujących się kosmetyką samochodową, czyli detailingiem, oferuje specjalne woski do folii lub powłoki kwarcowe i ceramiczne. To niewątpliwie najlepsze sposoby na zabezpieczenie folii czy lakieru przez wszelkiego rodzaju uszkodzeniami
mechanicznymi.

Czy będzie można później samodzielnie ściągnąć taką folię?

Demontaż folii jest prostą czynnością, a może jej dokonać każdy klient przy użyciu choćby dobrej suszarki do włosów lub opalarki. Folia demontowana pod wpływem wysokiej temperatury nie pozostawia warstwy kleju na powierzchni, a lakier pozostaje w dobrym stanie. Brzeg folii należy delikatnie podważyć paznokciem lub nożykiem, uważając na lakier, a następnie sukcesywnie ciągnąc i zdejmować folię podgrzewaną suszarką lub opalarką.

Ewentualne resztki kleju należy usunąć rozcieńczalnikiem lub benzyną ekstrakcyjną.

Czy po ściągnięciu folii karoseria będzie uszkodzona?

Nie, wręcz przeciwnie. Przy pomocy folii można zabezpieczyć auto przed zarysowaniami i otarciami parkingowymi, odpryskami lakieru (folia amortyzuje uderzenia kamieni, żwiru i piasku), zabrudzeniami naturalnymi (np. owadami czy pyłkami kwiatów drzew) i chemicznymi (np. substancji wchodzących w skład asfaltu, środków sypanych w zimie na ulice). Folia chroni też przed przebarwieniami i wyblaknięciami lakieru powodowanym przez promieniowanie UV.

Czy kolory z mojego projektu będą wyglądały identycznie na samochodzie, jak na monitorze?

Kolory te mogą różnić się nieco od siebie. Dzieje się tak przez różnicę nośników, na których oglądamy daną grafikę. Ekran emituje własne światło a wydruk na folii odbija światło.

Dodatkowo różnice wynikają także z różnych palet barw jakich używa się do druku i do prezentacji na ekranie. Paleta kolorów do druku nazywa się w skrócie CMYK. Z kolei paleta kolorów do prezentacji na ekranie nosi nazwę RGB. Model RGB korzysta ze światła, natomiast model CMYK z farby drukarskiej, które dodatkowo mogą być odbierane przez oko różnie w zależności od podłoża, na którym drukujemy.

Z punktu widzenia teorii model CMYK jest w pewnym sensie odwrotnością modelu RGB. Dlatego wierne przedstawienie kolorów RGB na wydruku CMYK nie jest możliwe.

Czy mogę okleić tylko część mojego samochodu?

Oczywiście, nie musisz oklejać całej karoserii. Można okleić jej dowolną część, na przykład same lusterka, maskę itd.

Czy oklejać można tylko nowe auta?

Nie, teoretycznie można okleić każde auto. Istotne jest, aby auto nie miało ubytków lakieru i ognisk korozji. Przed oklejeniem należy je koniecznie zniwelować.

Czy oklejone auto można myć na myjni?

Tak, auta oklejone folią można myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Oto kilka zasad, dzięki którym Twoje auto zachowa świetny wygląd:

1. Pierwsze mycie pojazdu po oklejeniu powinno się wykonać nie wcześniej niż po upływie 7 dni od daty oklejenia.

2. Zaleca się korzystanie z mycia ręcznego, które jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Korzystając z myjni ręcznej najlepiej przekazać obsłudze informację o tym, że samochód był oklejony. Przy myciu pojazdu powinno się korzystać z miękkich gąbek oraz wody z dodatkiem delikatnych środków myjących. Stosowanie profesjonalnej chemii przeznaczonej do mycia oklejonych pojazdów jest zawsze najpewniejszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, ale nie jest konieczne. Korzystając z myjni ciśnieniowej na początku zawsze warto użyć aktywnej piany (na myjni ręcznej zwykle jest to w standardzie), tak aby rozpuścić największy brud. Należy też utrzymywać strumień z dyszy myjącej w odległości nie mniejszej niż 0,5 metra od pojazdu, jednocześnie uważając na zakończenia elementów blacharskich jak kanty czy rogi. Nie zalecamy czyszczenia karoserii na myjniach automatycznych. Mimo, że szczotki nie powinny poderwać folii ani sprawić że zacznie odchodzić od samochodu, mogą tak samo jak w przypadku lakieru, zarysować powierzchnię i skrócić żywotność folii/powłoki lakierniczej.

3. Należy unikać kontaktu folii z takimi substancjami jak rozpuszczalnik, benzyna, olej napędowy lub inne podobne. Mogą one uszkodzić folię.

4. Soki z drzew oraz ptasie odchody powinny być niezwłocznie usuwane z oklejonej powierzchni karoserii gdyż mogą spowodować odbarwienie i uszkodzenie folii.

5. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale oklejony samochód też można poddać procesowi woskowania, a także aplikacji specjalnych powłok ceramicznych i kwarcowych.

PYTANIA O POSZCZEGÓLNE RODZAJE FOLII

folia ploterowa

FOLIA PLOTEROWA

Jakie są rodzaje folii ploterowej?

    • FOLIA WYLEWANA

To wysokiej jakości wylewana folia ploterowa o grubości 50 mikronów. Bardzo często znajduje zastosowanie w reklamie wizualnej przy tworzeniu grafiki reklamowej na samochodach (różnorodne zdobienia, napisy i dekoracje) o najwyższych wymogach stawianych w aspekcie obciążenia ze strony warunków zewnętrznych i trwałości. Może być naklejana na nierówne lub obłe elementy karoserii z przetłoczniami i nitami. Trwałość: biała i czarna – 10 lat, bezbarwna i kolory – 8 lat, kolory metaliczne 3-6 lat. Dostępna w rolach o szerokości 100cm, powierzchnia połysk, dodatkowo biała i czarna mat.

    • FOLIA POLIMEROWA

To wysokiej jakości polimerowa folia ploterowa o grubości 70 mikronów. Znajduje zastosowanie w reklamie wizualnej przy tworzeniu grafiki reklamowej na samochodach o dużej trwałości i wytrzymałości. Folia sprawdza się najlepiej na płaskich elementach. Trwałość: biała i czarna – 8 lat, bezbarwna i kolory – 7 lat, kolory metaliczne 4 lata. Dostępna w rolach o szerokości 50cm i 100cm, powierzchnia połysk, dodatkowo biała i czarna mat.

    • FOLIA EKONOMICZNA

To folia ploterowa o grubości 75 mikronów. Znajduje zastosowanie w reklamie wizualnej przy tworzeniu grafiki reklamowej na samochodach o krótkim i średnim okresie trwałości. Folia posiada klej poliakrylanowy na bazie wody, permanentny. Trwałość: biała i czarna – 4 lata, kolory – 3 lata. Dostępna w rolach o szerokości 50cm, 63cm, 100cm i 126cm, powierzchnia połysk lub mat.

Z jakimi producentami folii ploterowej współpracujecie?

W naszej ofercie znajdą Państwo produkty wielu znanych światowych marek, jak Oracal, Kemica, 3M, Avery Dennison czy Arlon. Są to najlepsze marki, które istnieją od lat i oferują najlepsze winylowe folie samochodowe. Jeśli zależy Ci na jakości i długowieczności folii bez obaw możesz nam zaufać.

Co najczęściej wykonujecie z folii ploterowej do samodzielnej aplikacji przez klienta?

Z folii ploterowej najczęściej wykonujemy do samodzielnej aplikacji logotypy informacje tekstowe i piktogramy. Dzięki temu, że obszar naklejki jest mniejszy niż przy np. oklejeniu całych drzwi folią do zadruku klienci czują się pewniej przy samodzielnym oklejaniu.

Która z folii ploterowych jest najlepszej jakości oraz trwałości?

Pracujemy na samych dobrych jakościowo foliach, jeżeli chodzi o trwałość możemy polecić folię ploterową wylewaną od Oracal lub 3M. Folia wylewana inaczej zwana długoterminowa idealnie sprawdza się w obciążających warunkach zewnętrznych. Naklejana jest na nierówne i obłe elementy karoserii z przetłoczeniami i nitami. Trwałość: biała i czarna – 10 lat, bezbarwna i kolory – 8 lat, kolory metaliczne 3-6 lat. Dostępna w rolach o szerokości 100cm, powierzchnia połysk, dodatkowo biała i czarna mat.

Jak przygotować pojazd do oklejenia?

Oklejanie samochodu jest to czynność wieloetapowa, w którym samo oklejanie, mimo, że jest najbardziej widoczne i satysfakcjonujące jest tylko częścią całego procesu.

Przed samą aplikacją bardzo istotne jest przygotowanie powierzchni. Odpowiednie wykonanie tego „kroku” bezpośrednio wpływa na trwałość folii na elemencie, ale również na estetykę samej folii po zaaplikowaniu. Często spotkać można auta na których folia odkleja się lub widoczne są niedoskonałości – bardzo często bezpośrednim sprawcą tych negatywnych skutków jest niepoprawne przygotowanie powierzchni. W naszej opinii bardzo istotne jest by folia świetnie wyglądała na aucie tak samo parę dni po jej aplikacji jak i po kilku latach.

 

Pierwszym krokiem przed oklejaniem auta jest bardzo dokładne jego umycie. Należy wyczyścić powierzchnię z wszystkich zanieczyszczeń (żywica, smoła, inne osady znajdującej się na aucie). Bardzo istotne jest dokładne wyczyszczenie wszelkich zakamarków, ponieważ tam zbiera się wiele brudu i to właśnie w tych miejscach folia zaczyna się w pierwszej kolejności odklejać. Do czyszczenia warto użyć specjalistycznej glinki dedykowanej do czyszczenia lakieru. Należy pamiętać że z glinką pracujemy tylko i wyłącznie na mokro.

Gdy auto mamy wstępnie wyczyszczone uwidaczniają się wszelkie niedoskonałości lakiernicze – odpryski, wgniecenia lub rdza. Istotnym jest by pozbyć się wszelkich problemów i doprowadzić powierzchnię lakieru do stanu idealnego, ponieważ każda z tych niedoskonałości będzie widoczna pod folią. Ostatnim krokiem tuż przed oklejaniem jest bardzo dokładne odtłuszczenie powierzchni.

Czy tak oklejony samochód można myć na myjni?

Tak, auta oklejone folią można myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Oto kilka zasad, dzięki którym Twoje auto zachowa świetny wygląd:

1. Pierwsze mycie pojazdu po oklejeniu powinno się wykonać nie wcześniej niż
po upływie 7 dni od daty oklejenia.

2. Zaleca się korzystanie z mycia ręcznego, które jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem.
Korzystając z myjni ręcznej najlepiej przekazać obsłudze informację o tym, że samochód był oklejony.
Przy myciu pojazdu powinno się korzystać z miękkich gąbek oraz wody z dodatkiem delikatnych
środków myjących. Stosowanie profesjonalnej chemii przeznaczonej do mycia oklejonych pojazdów
jest zawsze najpewniejszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, ale nie jest konieczne. Korzystając
z myjni ciśnieniowej na początku zawsze warto użyć aktywnej piany (na myjni ręcznej zwykle jest
to w standardzie), tak aby rozpuścić największy brud. Należy też utrzymywać strumień z dyszy myjącej
w odległości nie mniejszej niż 0,5 metra od pojazdu, jednocześnie uważając na zakończenia elementów
blacharskich jak kanty czy rogi. Nie zalecamy czyszczenia karoserii na myjniach automatycznych. Mimo,
że szczotki nie powinny poderwać folii ani sprawić że zacznie odchodzić od samochodu, mogą tak samo
jak w przypadku lakieru, zarysować powierzchnię i skrócić żywotność folii/powłoki lakierniczej.

3. Należy unikać kontaktu folii z takimi substancjami jak rozpuszczalnik, benzyna, olej napędowy
lub inne podobne. Mogą one uszkodzić folię.

4. Soki z drzew oraz ptasie odchody powinny być niezwłocznie usuwane z oklejonej powierzchni karoserii
gdyż mogą spowodować odbarwienie i uszkodzenie folii.

5. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale oklejony samochód też można poddać procesowi woskowania,
a także aplikacji specjalnych powłok ceramicznych i kwarcowych.

Czy folię można naklejać na inne elementy niż karoseria?

Oczywiście, folię ploter można naklejać  również np. na okna samochodowe. Dzięki temu, że można ją dowolnie ponacinać, co daje nam wiele możliwości do projektowania, może być ciekawym elementem na oknach.

Czy folię ploterową można naklejać na folię do zadruku?

Można. Czasami połączenie dwóch innych folii może dać bardzo ciekawy efekt jeżeli dobrze się to wykorzysta. Klej od folii ploterowej znakomicie trzyma się gładkich, płaskich powierzchni dlatego nie odpadnie.

Jakie narzędzia są potrzebne do aplikacji takiej folii?

Najważniejsze narzędzia służące do aplikacji folii ploterowej:

– Rakla z filcową krawędzią (zaleca się stosowanie miękkiego filcu z naturalnych włókien)

– nóż do cięcia folii, nóż do cięcia papieru lub skalpel

– magnesy

– opalarka

Więcej informacji o materiale folia ploterowa znajdziesz >> TUTAJ <<

folia do zadruku

FOLIA DO ZADRUKU

Czy taka folia może być cięta do kształtu?

Tak, taką folię tak samo jak specjalną folię ploterową można włożyć do plotera i naciąć do kształtu.

Czy tak oklejony samochód może być myty na myjni?

Tak, auta oklejone folią można myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Oto kilka zasad, dzięki którym Twoje auto zachowa świetny wygląd:

1. Pierwsze mycie pojazdu po oklejeniu powinno się wykonać nie wcześniej niż po upływie 7 dni od daty oklejenia.

2. Zaleca się korzystanie z mycia ręcznego, które jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Korzystając z myjni ręcznej najlepiej przekazać obsłudze informację o tym, że samochód był oklejony. Przy myciu pojazdu powinno się korzystać z miękkich gąbek oraz wody z dodatkiem delikatnych środków myjących. Stosowanie profesjonalnej chemii przeznaczonej do mycia oklejonych pojazdów jest zawsze najpewniejszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, ale nie jest konieczne.

Korzystając z myjni ciśnieniowej na początku zawsze warto użyć aktywnej piany (na myjni ręcznej zwykle jest to w standardzie), tak aby rozpuścić największy brud. Należy też utrzymywać strumień z dyszy myjącej w odległości nie mniejszej niż 0,5 metra od pojazdu, jednocześnie uważając na zakończenia elementów blacharskich jak kanty czy rogi. Nie zalecamy czyszczenia karoserii na myjniach automatycznych. Mimo, że szczotki nie powinny poderwać folii ani sprawić że zacznie odchodzić od samochodu, mogą tak samo jak w przypadku lakieru, zarysować powierzchnię i skrócić żywotność folii/powłoki lakierniczej.

3. Należy unikać kontaktu folii z takimi substancjami jak rozpuszczalnik, benzyna, olej napędowy
lub inne podobne. Mogą one uszkodzić folię.

4. Soki z drzew oraz ptasie odchody powinny być niezwłocznie usuwane z oklejonej powierzchni karoserii
gdyż mogą spowodować odbarwienie i uszkodzenie folii.

5. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale oklejony samochód też można poddać procesowi woskowania,
a także aplikacji specjalnych powłok ceramicznych i kwarcowych..

Czy folia musi być przemywana specjalnymi kosmetykami?

Nie, auta oklejone folią wystarczy myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Jak przygotować pojazd do oklejenia?

Oklejanie samochodu jest to czynność wieloetapowa, w którym samo oklejanie, mimo, że jest najbardziej widoczne i satysfakcjonujące jest tylko częścią całego procesu.

Przed samą aplikacją bardzo istotne jest przygotowanie powierzchni. Odpowiednie przygotowanie pojazdu bezpośrednio wpływa na trwałość folii na elemencie, ale również na estetykę samej folii po zaaplikowaniu. Często spotkać można auta, na których folia odkleja się lub widoczne są niedoskonałości – bardzo często bezpośrednim sprawcą tych negatywnych skutków jest niepoprawne przygotowanie powierzchni. W naszej opinii bardzo istotne jest, by folia świetnie wyglądała na aucie tak samo parę dni po jej aplikacji, jak i po kilku latach.

1.Pierwszym krokiem przed oklejaniem auta jest bardzo dokładne jego umycie. Należy wyczyścić powierzchnię z wszystkich zanieczyszczeń (żywica, smoła, inne osady znajdującej się na aucie). Bardzo istotne jest dokładne wyczyszczenie wszelkich zakamarków takich jak szczeliny, brzegi drzwi, nadkola, ponieważ tam zbiera się wiele brudu i to właśnie w tych miejscach folia zaczyna się w pierwszej kolejności odklejać. Do czyszczenia warto użyć specjalistycznej glinki dedykowanej do czyszczenia lakieru. Należy pamiętać że z glinką pracujemy tylko i wyłącznie na mokro.

2.Gdy auto mamy wstępnie wyczyszczone, uwidaczniają się wszelkie niedoskonałości lakiernicze – odpryski, wgniecenia lub rdza. Istotnym jest by pozbyć się wszelkich problemów i doprowadzić powierzchnię lakieru do stanu idealnego, ponieważ każda z tych niedoskonałości będzie widoczna pod folią.

3.Ostatnim krokiem tuż przed oklejaniem jest bardzo dokładne odtłuszczenie powierzchni za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

4. Jeśli na samochodzie wcześniej były już jakieś naklejki i po ich odklejeniu pozostał klej, należy usunąć go za pomocą rozcieńczalnika lub benzyny ekstrakcyjnej.

Czy można zamówić wydruk bez laminowania takiej folii?

Oczywiście, że można. Proponujemy jednak laminowanie wydruków. Chroni to przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi jak i przed ewentualnymi zarysowaniami.

Jakie narzędzia są potrzebne do aplikacji takiej folii?

Najważniejsze narzędzia służące do aplikacji folii do zadruku:

  • rakla z filcową krawędzią (zaleca się stosowanie miękkiego filcu z naturalnych włókien)
  • nóż do cięcia folii, nóż do cięcia papieru lub skalpel
  • magnesy
  • opalarka
  • żyłka do cięcia folii

Jaki rodzaj folii do zadruku jest najłatwiejszy w aplikacji?

Stosunkowo najłatwiej oklejanie wykonuje się za pomocą folii graficznych polimerowych oraz wylewanych.

Są to folie o najwyższej jakości i najlepszych parametrach, co znacznie wpływa na komfort pracy podczas oklejania. Takie folie mają odpowiednią rozciągliwość, grubość (ok. 50 mikronów), są łatwe w aplikacji zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach. Ponadto folie tego typu są niezwykle plastyczne, dzięki czemu odpowiednio dobrane, idealnie dopasowują się do kształtu karoserii.

Ważną cechą jest również posiadanie kleju kanalikowego, czyli innymi słowy kleju, który nałożony jest na folię w taki sposób, aby pozostawić między sobą wolne kanaliki. Mikrokanaliki umożliwiają swobodne wypychanie powietrza spod folii podczas aplikacji, dzięki czemu można uniknąć powstawania pęcherzyków powietrza.

Warto też zwrócić uwagę na folie posiadające klej Controltac (np. folie 3M Controltac IJ-180), który aktywuje się w 100% dopiero po mocniejszym dociśnięciu folii do samochodu. Umożliwia to kilkukrotne repozycjonowanie grafiki i idealne umiejscowienie elementów projektu na pożądanym elemencie auta.

Więcej informacji o materiale folia do zadruku znajdziesz >> TUTAJ <<

folia owv perforowana

FOLIA OWV PERFOROWANA

Czy konieczna jest laminacja folii perforowanej?

Laminowanie folii One Way Vision zależy od oczekiwań w stosunku do planowanego czasu ekspozycji prezentowanej grafiki. W przypadku planowania krótkookresowej prezentacji laminacja nie jest konieczna, jednak jeśli chcemy, aby reklama dłużej zachowała swoje żywe kolory, polecamy zalaminować wydruk. Nie podniesie to znacząco ceny, a wydłuży żywotność reklamy.

Jak później usunąć folię perforowaną?

Podgrzewamy naklejkę suszarką lub opalarką, rozpoczynając od krawędzi, gdzie zaczynamy ściągać folię. Należy zwrócić uwagę, aby nie ustawić zbyt wysokiej temperatury lub po prostu ogrzewać folię z bezpiecznej odległości.

Delikatnie ciągniemy i staramy się równomiernie odklejać naklejkę, idąc sukcesywnie w kierunku jej środka.

Pośpiech nie jest wskazany, należy ostrożnie i cierpliwie ściągać folię uważając, aby się nie urwała.

Jeśli naklejka jest już dość stara, może się kruszyć. Pozostałości folii dziurkowanej można usunąć z szyby przy pomocy szpatułki plastikowej lub skrobaczki do szyb. Resztki kleju zmywamy benzyną ekstrakcyjną lub rozcieńczalnikiem.

Czy grafika na folii dziurkowanej będzie dobrze widoczna?

Wydruki na folii dziurkowanej mogą przed aplikacją na auto wyglądać „blado”, ale to tylko złudzenie.

Dzieje się tak, ponieważ podczas druku farba osadza się zarówno na właściwiej powierzchni folii, jak i na śliskim papierze podkładowym widocznym w otworkach. Papier jest śliski, przez co nie przyjmuje barwnika i wygląda on w tych miejscach, jakby się nie przyjął.

Patrząc na cały wydruk na papierze podkładowym mamy przez to wrażenie, że kolory są wyblakłe.

Jednak po aplikacji naklejki na szybę można z pewnością zauważyć, że jest to pełnowartościowy wydruk o żywych kolorach, ponieważ po usunięciu papieru podkładowego wrażenie wyblakłych kolorów mija.

Grafika na folii dziurkowanej jest dobrze widoczna, jednak z uwagi na strukturę folii odradzamy stosowanie w projekcie graficznym bardzo małych elementów i tekstów.

 

Jak przygotować szybę do oklejenia?

Szybę należy standardowo oczyścić ze wszystkich zabrudzeń, a następnie odtłuścić benzyną ekstrakcyjną lub środkiem do czyszczenia szyb z zawartością alkoholu.

Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na dokładne oczyszczenie brzegów szyby, miejsc przy uszczelkach, a także miejsca przy tylnej wycieraczce.

Jakie narzędzia są potrzebne do aplikacji folii dziurkowanej?

Najważniejsze narzędzia służące do aplikacji folii do zadruku:

  • rakla z filcową krawędzią (zaleca się stosowanie miękkiego filcu z naturalnych włókien)
  • nóż do cięcia folii, nóż do cięcia papieru lub skalpel
  • magnesy
  • opalarka

Czy przy oklejonej tylnej szybie można używać wycieraczki?

Jeśli okleisz tylną szybę swojego samochodu, zalecamy zaprzestania używania tylnej wycieraczki.

Przesuwanie się wycieraczki po naklejce może ją uszkodzić lub naderwać, a w przypadku wydruku bez laminatu może zwyczajnie zedrzeć warstwę farby z folii.

Naszym klientom zalecamy demontaż wycieraczki lub jej odłączenie na czas ekspozycji naklejki, aby nie włączyć je przez przypadek.

Czy samochód oklejony folą One Way Vision można myć na myjni?

Tak, jednak zalecamy mycie na myjni ręcznej oraz używanie delikatnych środków czyszczących.

Zdecydowanie odradzamy mycie na myjni automatycznej.

Czy folia OWV ogranicza widoczność?

Patrząc na zadrukowaną folię z zewnątrz, przechodnie nie będą mogli zajrzeć do wnętrza samochodu, jednak od wewnątrz folia OWV  ogranicza widoczność tylko w niewielkim stopniu.

W standardowych warunkach atmosferycznych naklejka nie przesłoni całkowicie widoku przez tylną szybę. W nocy również wszystko widać przez oklejoną szybę.

Kłopot z widocznością może wystąpić jedynie podczas opadów deszczu i śniegu, ponieważ opady mogą osadzić się w otworkach i przesłonić widoczność.

Jak aplikować folię OWV?

Jeżeli mamy pewność, że wydruk na folii one way vision porządnie już wysechł, a podkład jest dobrze wyczyszczony i odtłuszczony (np. przy użyciu środka do mycia okien, alkoholu izopropylowego itp.), możemy przystępować do klejenia.

Pierwszą czynnością jest ułożenie naklejki, czyli pasowanie wydruku do szyby. Jeżeli wydruk jest spory, wskazana będzie
pomocna dłoń, aby odpowiednio ułożyć wydruk. Jeśli wydruk jest wypuszczony na spad (jest większy od szyby po kilka centymetrów z każdej strony) można przyczepić go magnesami w miejscach, gdzie będą się one trzymały karoserii.

Jeśli nie ma takiej możliwości, możemy delikatnie przymocować wydruk do auta taśmą malarską, dzięki czemu nie przesunie się podczas klejenia.

Następnie zaczynamy kleić folię od środka naklejki posuwając się w kierunku powierzchni jeszcze nie przyklejonej. Robimy to z wyczuciem i bardzo delikatnie, kontrolując, czy folia nie ulega nienaturalnym naprężeniom. Jeżeli wszystko odbywa się bez problemów – zdecydowanym ruchem “raklujemy”, aby klej lepiej przyległ do powierzchni szyby.

Jeżeli folia jest już zaaplikowana na szybę należy ją dogrzać opalarką lub suszarką do włosów, delikatnie dociskając elementy “podnoszące się z powierzchni”. Należy pamiętać o dobrym dogrzaniu brzegów szyby.

Kolejnym, ale już końcowym etapem, jest delikatne docięcie wydrukowanej grafiki, która wystaje poza obszar szyby. Robimy to przy użyciu nożyka technicznego lub nożyka do papieru.

Cięcie staramy się wykonać jak najbliżej elementów uszczelki, ale w takiej odległości, aby wydruk w żadnym wypadku nie nachodził na gumę, ponieważ grozi to odklejaniem się folii.

Więcej informacji o materiale folia OWV perforowana znajdziesz >> TUTAJ <<

folia do zmiany koloru auta

FOLIA DO ZMIANY KOLORU AUTA

Jakiego rodzaju folii używa się do zmiany koloru auta?

Do zmiany koloru auta używamy tak zwanej folii wylewanej. Jest to najlepszy gatunkowo rodzaj folii stosowanej do oklejania całej powierzchni samochodów, łącznie ze wszystkimi, nawet najgłębszymi przetłoczeniami oraz załamaniami.

Folia wylewana perfekcyjnie dopasowuje się do obłych elementów nadwozia. Po oklejeniu uzyskujemy efekt równomiernego „oblania” karoserii nowym kolorem, czyli po prostu efekt nowego lakieru.

 

Folie jakich producentów macie w ofercie?

Jeśli chodzi o zmianę koloru, współpracujemy wyłącznie z wiodącymi, sprawdzonymi producentami folii do zmiany koloru auta: 3M, Avery Dennison, Arlon oraz Oracal.

Jak przygotować pojazd do oklejenia folią wylewaną?

Odpowiednie przygotowanie powierzchni do oklejania jest kluczowe w przypadku całkowitej zmiany koloru auta. Drobne niedopatrzenie podczas odczyszczania może potem skutkować koniecznością oklejania całego dużego elementu od nowa. Aby folia wyglądała świetnie nawet po kilku latach od oklejenia, dokładne odczyszczenie jest bardzo ważne.

Proces przygotowania samochodu jest bardzo podobny, jak w przypadku folii do zadruku:

1.Pierwszym krokiem przed oklejaniem auta jest bardzo dokładne jego umycie. Należy wyczyścić powierzchnię z wszystkich zanieczyszczeń (żywica, smoła, inne osady znajdującej się na aucie). Bardzo istotne jest dokładne wyczyszczenie wszelkich zakamarków takich jak szczeliny, brzegi drzwi, nadkola, ponieważ tam zbiera się wiele brudu i to właśnie w tych miejscach folia zaczyna się w pierwszej kolejności odklejać. Do czyszczenia warto użyć specjalistycznej glinki dedykowanej do czyszczenia lakieru. Należy pamiętać że z glinką pracujemy tylko i wyłącznie na mokro.

2.Gdy auto mamy wstępnie wyczyszczone, uwidaczniają się wszelkie niedoskonałości lakiernicze – odpryski, wgniecenia lub rdza. Istotnym jest by pozbyć się wszelkich problemów i doprowadzić powierzchnię lakieru do stanu idealnego, ponieważ każda z tych niedoskonałości będzie widoczna pod folią.

3.Ostatnim krokiem tuż przed oklejaniem jest bardzo dokładne odtłuszczenie powierzchni za pomocą benzyny ekstrakcyjnej lub specjalnego preparatu do odtłuszczania lakieru samochodowego.

4. Jeśli na samochodzie wcześniej były już jakieś naklejki i po ich odklejeniu pozostał klej, należy usunąć go za pomocą rozcieńczalnika,benzyny ekstrakcyjnej, lub specjalistycznego środka do usuwania naklejek.

Jakie narzędzia są potrzebne do aplikacji folii do zmiany koloru?

Najważniejsze narzędzia służące do aplikacji folii do zmiany koloru auta to:

  • rakla filcowa (zaleca się stosowanie miękkiego filcu z naturalnych włókien)
  • nóż do cięcia folii i papieru lub skalpel
  • magnesy
  • opalarka

Przydatne mogą okazać się również:

  • specjalny płyn do aplikacji folii na mokro / na sucho
  • bawełniane rękawiczki aplikatora
  • rakla plastikowa
  • taśma z żyłką do nacinania folii
  • fachowy długopis do przekłuwania pęcherzy powietrza lub zamiennie zwykła szpilka

Czy poradzę sobie z aplikacją/ czy mogę sam okleić auto?

Aby całkowita zmiana koloru auta była wykonana dobrze i przyniosła zadowalający efekt wizualny, potrzeba sporej wprawy w aplikacji folii. Najlepsi aplikatorzy folii i nauczyciele w tej dziedzinie potrafią samodzielnie okleić cały pojazd już w kilka godzin, nie pozostawiając na powierzchni auta ani jednego pęcherzyka powietrza.

Jednak jeśli uzbroimy się w cierpliwość i weźmiemy drugą osobę do pomocy, oklejenie pojazdu nie powinno stanowić problemu dla osoby o jakichkolwiek zdolnościach manualnych.

Zachęcamy do obejrzenia przygotowanych przez nas materiałów video, które pokazują w jaki sposób okleić elementy pojazdu folią wylewaną. >> ZAJRZYJ TUTAJ <<

 

Czy tak oklejony samochód będzie można myć na myjni?

Tak, samochód w całości oklejony folią można myć na myjni. Odradzamy jednak korzystanie z myjni automatycznej, bezpieczniej skorzystać z myjni ręcznej. Polecamy też używanie środków czyszczących o delikatnym składzie, lub specjalnie do tego przeznaczonych.

Czy po ściągnięciu folii lakier nie będzie uszkodzony?

Absolutnie nie będzie uszkodzona, folia nałożona na cały samochód wręcz zabezpiecza lakier przed wszelkimi uszkodzeniami mechanicznymi oraz przed promieniowaniem UV.

Jak długo trwa całościowe oklejenie auta folią wylewaną?

Aplikacja folii na całe auto, a także późniejsze jej wygrzewanie i sezonowanie zazwyczaj nie trwa dłużej, niż 5 dni.

Więcej informacji o materiale folia do zmiany koloru auta znajdziesz >> TUTAJ <<

DO GÓRY