folia do zadruku

FOLIA DO ZADRUKU

Folia wylewana do zadruku umożliwia całkowitą zmianę wyglądu auta i powleczenie go spersonalizowanym  wydrukiem.

Jeśli chcesz dokonać całkowitej metamorfozy wyglądu swojego samochodu, ale nie chcesz powielać trendów i korzystać z gotowych propozycji kolorystycznych, folia do zadruku będzie idealnym wyborem.

Folie do zadruku oryginalnie produkowane są w kolorze białym, dzięki czemu umożliwiają nadrukowanie dowolnej grafiki lub treści i przeniesienie jej na karoserię Twojego samochodu. Tak oklejony samochód z pewnością przykuję uwagę wszystkich wokół bez względu na to, czy pokrywa go grafika artystyczna, czy też reklamowa.

Folia do zmiany koloru auta to zupełnie bezpieczny sposób na nadanie pojazdowi nowego wyglądu. Jest to wspaniały sposób na zareklamowanie swojej działalności lub też zwyczajnie ciekawsza alternatywa dla ponownego lakierowania, ponadto pokrycie auta tą folią pozwala na powrót do lakieru oryginalnego.

 

folia wylewana do zadruku

Auto oklejone folią do zadruku podczas mistrzostw oklejania Avery Denisson Crowns, fot. Avery Denisson, źródło: Graphicdisplayworld.com

folia do zadruku Avery Denisson

Auto oklejone folią do zadruku podczas mistrzostw oklejania Avery Denisson Crowns, fot. Avery Denisson, źródło: Graphicdisplayworld.com

Rodzaje folii samochodowej do zadruku

Folie do zadruku idealnie nadają się do aplikacji na powierzchnie z przetłoczeniami oraz wystającymi elementami takimi jak  nity czy śruby. Wszystkie produkty do oklejania samochodów są samoprzylepne. W zależności od produktu oraz producenta stosuje się kleje trwałe, adhezyjne lub kanalikowe. Kleje kanalikowe skutecznie zapobiegają powstawaniu pęcherzyków powietrza na powierzchni auta, co ułatwia aplikację.

Folie samochodowe przeznaczone do zadruku możemy podzielić na dwie główne kategorie:

  • folie polimerowe
  • folie wylewane

Folie polimerowe to inaczej folie produkowane na bazie polimerów, stosowane wszędzie tam, gdzie wymagana jest średnioterminowa trwałość ekspozycji (5-7 lat w zależności od produktu i producenta). Cechą tych folii jest umiarkowana plastyczność, poddają się one delikatnemu formowaniu na lekko wypukłych powierzchniach.

Do powierzchni o większych przetłoczeniach zaleca się stosowanie folii wylewanych. Są to najbardziej zaawansowane technologicznie folie o ponadprzeciętnych właściwościach. Są wytrzymałe, rozciągliwe i odporne na warunki atmosferyczne (trwałość do 10 lat).

Wszystkie folie do zadruku powinny być powleczone dedykowanym laminatem bezbarwnym.

Laminowanie wydruków znacznie podnosi trwałość grafiki, chroniąc ją przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych oraz przed zabrudzeniami i uszkodzeniami mechanicznymi. Folie pokryte laminatem stają się całkowicie odporne na warunki atmosferyczne.

 

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy taka folia może być cięta do kształtu?

Tak, taką folię tak samo jak specjalną folię ploterową, można włożyć do plotera i naciąć do kształtu.

Czy tak oklejony samochód może być myty na myjni?

Tak, auta oklejone folią można myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Oto kilka zasad, dzięki którym Twoje auto zachowa świetny wygląd:

1. Pierwsze mycie pojazdu po oklejeniu powinno się wykonać nie wcześniej niż
po upływie 7 dni od daty oklejenia.

2. Zaleca się korzystanie z mycia ręcznego, które jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Korzystając z myjni ręcznej najlepiej przekazać obsłudze informację o tym, że samochód był oklejony. Przy myciu pojazdu powinno się korzystać z miękkich gąbek oraz wody z dodatkiem delikatnych środków myjących. Stosowanie profesjonalnej chemii przeznaczonej do mycia oklejonych pojazdów jest zawsze najpewniejszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, ale nie jest konieczne.

Korzystając z myjni ciśnieniowej na początku zawsze warto użyć aktywnej piany (na myjni ręcznej zwykle jest to w standardzie), tak aby rozpuścić największy brud. Należy też utrzymywać strumień z dyszy myjącej w odległości nie mniejszej niż 0,5 metra od pojazdu, jednocześnie uważając na zakończenia elementów blacharskich jak kanty czy rogi. Nie zalecamy czyszczenia karoserii na myjniach automatycznych. Mimo, że szczotki nie powinny poderwać folii ani sprawić że zacznie odchodzić od samochodu, mogą tak samo jak w przypadku lakieru, zarysować powierzchnię i skrócić żywotność folii/powłoki lakierniczej.

3. Należy unikać kontaktu folii z takimi substancjami jak rozpuszczalnik, benzyna, olej napędowy
lub inne podobne. Mogą one uszkodzić folię.

4. Soki z drzew oraz ptasie odchody powinny być niezwłocznie usuwane z oklejonej powierzchni karoserii
gdyż mogą spowodować odbarwienie i uszkodzenie folii.

5. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale oklejony samochód też można poddać procesowi woskowania,
a także aplikacji specjalnych powłok ceramicznych i kwarcowych..

Czy folia musi być przemywana specjalnymi kosmetykami?

Nie, auta oklejone folią wystarczy myć w tradycyjny sposób (zalecane są myjnie bezdotykowe i ręczne, należy jedynie unikać myjni szczotkowych) i pielęgnować woskiem. Regularne natłuszczanie podtrzyma efekt wizualny i wydłuży czas ochrony.

Jak przygotować pojazd do oklejenia?

Oklejanie samochodu jest to czynność wieloetapowa, w którym samo oklejanie, mimo, że jest najbardziej widoczne i satysfakcjonujące jest tylko częścią całego procesu.

Przed samą aplikacją bardzo istotne jest przygotowanie powierzchni. Odpowiednie przygotowanie pojazdu bezpośrednio wpływa na trwałość folii na elemencie, ale również na estetykę samej folii po zaaplikowaniu. Często spotkać można auta, na których folia odkleja się lub widoczne są niedoskonałości – bardzo często bezpośrednim sprawcą tych negatywnych skutków jest niepoprawne przygotowanie powierzchni. W naszej opinii bardzo istotne jest, by folia świetnie wyglądała na aucie tak samo parę dni po jej aplikacji, jak i po kilku latach.

1.Pierwszym krokiem przed oklejaniem auta jest bardzo dokładne jego umycie. Należy wyczyścić powierzchnię z wszystkich zanieczyszczeń (żywica, smoła, inne osady znajdującej się na aucie). Bardzo istotne jest dokładne wyczyszczenie wszelkich zakamarków takich jak szczeliny, brzegi drzwi, nadkola, ponieważ tam zbiera się wiele brudu i to właśnie w tych miejscach folia zaczyna się w pierwszej kolejności odklejać. Do czyszczenia warto użyć specjalistycznej glinki dedykowanej do czyszczenia lakieru. Należy pamiętać że z glinką pracujemy tylko i wyłącznie na mokro.

2.Gdy auto mamy wstępnie wyczyszczone, uwidaczniają się wszelkie niedoskonałości lakiernicze – odpryski, wgniecenia lub rdza. Istotnym jest by pozbyć się wszelkich problemów i doprowadzić powierzchnię lakieru do stanu idealnego, ponieważ każda z tych niedoskonałości będzie widoczna pod folią.

3.Ostatnim krokiem tuż przed oklejaniem jest bardzo dokładne odtłuszczenie powierzchni za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.

4. Jeśli na samochodzie wcześniej były już jakieś naklejki i po ich odklejeniu pozostał klej, należy usunąć go za pomocą rozcieńczalnika lub benzyny ekstrakcyjnej.

Czy można zamówić wydruk bez laminowania takiej folii?

Oczywiście, że można. Proponujemy jednak laminowanie wydruków. Chroni to przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi jak i przed ewentualnymi zarysowaniami.

Jakie narzędzia są potrzebne do aplikacji takiej folii?

Najważniejsze narzędzia służące do aplikacji folii do zadruku:

  • rakla z filcową krawędzią (zaleca się stosowanie miękkiego filcu z naturalnych włókien)
  • nóż do cięcia folii, nóż do cięcia papieru lub skalpel
  • magnesy
  • opalarka
  • żyłka do cięcia folii

Jaki rodzaj folii do zadruku jest najłatwiejszy w aplikacji?

Stosunkowo najłatwiej oklejanie wykonuje się za pomocą folii graficznych polimerowych oraz wylewanych.

Są to folie o najwyższej jakości i najlepszych parametrach, co znacznie wpływa na komfort pracy podczas oklejania. Takie folie mają odpowiednią rozciągliwość, grubość (ok. 50 mikronów), są łatwe w aplikacji zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach. Ponadto folie tego typu są niezwykle plastyczne, dzięki czemu odpowiednio dobrane, idealnie dopasowują się do kształtu karoserii.

Ważną cechą jest również posiadanie kleju kanalikowego, czyli innymi słowy kleju, który nałożony jest na folię w taki sposób, aby pozostawić między sobą wolne kanaliki. Mikrokanaliki umożliwiają swobodne wypychanie powietrza spod folii podczas aplikacji, dzięki czemu można uniknąć powstawania pęcherzyków powietrza.

Warto też zwrócić uwagę na folie posiadające klej Controltac (np. folie 3M Controltac IJ-180), który aktywuje się w 100% dopiero po mocniejszym dociśnięciu folii do samochodu. Umożliwia to kilkukrotne repozycjonowanie grafiki i idealne umiejscowienie elementów projektu na pożądanym elemencie auta.

Inne pytania i odpowiedzi: >> FAQ <<

KALKULACJĘ

DO GÓRY